LAMMERS TRANSPORT MUSEUM

& LAMMERS AUTOMOBIEL MUSEUM


Museumdepôt Liberty

Ons museum in Hengelo had enorm mooie, grote en droge depôtruimtes. Deze ruimte bestond uit drie aan-ééngeschakelde hallen waarvan de voorste hal voorzien was van twee grote schuifdeuren, waar je met de grootste combinaties naar binnen kon!. Vóór en naast deze hallen hadden we nog honderden vierkante meters verharde buitenruimte. Het gehele buitenterrein was omheind en voorzien van twee grote toegangspoorten van zo'n 8 meter breed!!. We hadden hier echt een uitstekende accomodatie.

De depôtruimtes zijn altijd openbaar geweest voor de museumbezoeker. Veel mensen stelden het erg op prijs om eens te kunnen zien, wat er eigenlijk allemaal komt kijken bij het restaureren van een oud voertuig. In het depôt konden ze zien hoe ze gemiddeld bij ons binnenkwamen en welke metamorfose ze in de restauratie-werkplaats ondergingen. Daarnaast kreeg men een goed beeld, welke voertuigen er dankzij de medewerking van vele vrijwilligers en donateurs zoal stonden. Én de "gewone" bezoeker werd gemotiveerd om óók donateur te worden!

In de toekomst hadden we de depôtruimtes bij het museum willen betrekken. De namen voor de hallen waren al "gereserveerd" t.w. de Oost Europazaal en de Miscellaneouszaal. Het was de bedoeling om, nadat er voldoende voertuigen gerestaureerd waren, ze te plaatsen in de hal waar ze qua collectie in thuis hoorden. Tegen die tijd "als we groter gegroeid waren" zouden we gaan uitkijken naar vervangende depôtruimte wel of niet bij het museum.

Toen heer v.d. Bunte in beeld kwam, en we het over het museum en onze toekomstwensen hadden, werd deze wens ook geuit. Daarnaast gaf Rob aan in de toekomst graag een tussenbouw (Europazaal) te willen realiseren tussen de Beneluxzaal en het huidige depôt, wat neerkwam op zo'n 1000 m2 extra ruimte. Dat is een prachtig plan Rob, en als het aan mij ligt zal het sneller gaan dan jullie denken. Als je mij het pand verkoopt ga ik hier meteen aan het werk, want zo'n investering is zeker de moeite waard en geeft een geweldige uitstraling. Als we dan ook de toiletgroep aanpakken.....

v.d. Bunte had plannen zat mét het museum maar niet ten gunste ván het museum!!


Hieronder enkele foto's van de voertuigen in de depôtruimtes.

.

Oost en West gebroederlijk naast elkaar in ons depôt.

 

Én nog enkele foto's, want de collectie was aardig omvangrijk.....

.

Twee pracht exemplaren naast elkaar. Twee dikke krachtpatsers. De Krupp K 960 en de MAN 26.240

 


naar begin pagina

startpagina